آموزش وردپرس
taghato_janbazan

تقاطع غیر همسطح میدان جانبازان قائم شهر ،رفع گره ترافیکی خروجی شهر

قائم خبر: مهندس رحیمی شهردار قائم شهر از آغاز عملیات اجرائی تقاطع غیر همسطح میدان جانبازان خبر داد.

 به گزارش قائم خبر به نقل از روابط عمومی شهرداری قائم شهر مهندس رحیمی اظهار داشت:اجرای این طرح بزرگ عمرانی ،کمک بزرگی به حل مشکل ترافیکی ورودی و خروجی شهر از محور ساری خواهد داشت.

 وی تاکید داشت: میدان جانبازان در مسیر اصلی شاهراه شمال کشور قرار داشته و به علت تقاطعی که با خروجی شهر به مرکز استان را دارد ، همواره در عبور و مرور اخلال ایجاد میشود و از این باب این نقطه از شهر همیشه در ت رافیک سنگینی قرار دارد.

شهردار قائم شهر با اعلام این مطلب که گزینه انتخابی جهت اجرای تقاطع غیر همسطح از میان چندین گزینه و در جلسات متعدد برگزیده شده تاکید داشت: اجرای این پروژه ترکیبی از مسیر رفت از بابل به ساری به صورت غیر همسطح و مسیر برگشت از ساری به صورت همسطح خواهد بود که این امر علاوه بر صرفه جوئی و کاهش هزینه مضافا” در تقلیل حجم پل جهت کمک به حفظ جداره تقاطع و خط آسمان خواهد بود.

وی ضمن قدردانی از حسن توجه مدیریت شهری علی الخصوص اعضای محترم شورای اسلامی شهر خاطر نشان کرد: لایحه مربوطه طی سیر تشریفات اداری در شورای اسلامی شهر در آذر ماه مورد تصویب آن شوراء واقع و مطالعات اولیه آن توسط مشاور ایمن تقاطع بررسی و کلیات آن در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کل کشور مورد تصویب اعضاء واقع گردید و مقرر شد طرح پیشنهادی از نقطه نظر تملکات اطراف پروژه و افزایش خطوط عبوری و گردشی مورد بازنگری قرار گیرد.

رحیمی بار دیگر از همه کسانی که در مسیر طراحی و تصویب و بازنگری این پروژه تلاش داشتند قدردانی کرد و افزود: سر انجام طرح مذکور در شورای ترافیک استان مورد موافقت واقع گردید.

مهندس رحیمی با اشاره به اهمیت اجرای این تقاطع خاطر نشان کرد:تقاطع پیش رو به طول ۶۱۰ متر که ۲۸۸ متر آن بصورت روگذر و الباقی بصورت رمپ خاکریز شده با اعتباری  بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال و ظرف مدت یکسال اجراء خواهد شد.

وی تاکید داشت: این تقاطع دارای ۱۳ متر عرض شامل دو لاین رفت و پیاده روی اورژانسی به صورت تک پایه به قطر ۳ متر اجرا خواهد شد. ارتفاع پل در بالاترین حد خود به ۸ متر رسیده و دارای ۶۰ عدد شمع ۲۵ متری مسلح خواهد شد.

شهردار قائم شهر با تاکید لزوم تملک بخشی از عرصه و اعیان اطراف اجرای پروژه گفت:در کنار تملک املاک باید به جابجائی تاسیسات ،تیرهای روشنائی،ترانسهای برق،کافوها و پستهای مخابراتی،تاسیسات گاز و آب اشاره کنم که الحمداللله و المنه  با همکاری و مشارکت خوب سازمانهای حفار در حال انجام می باشد.

همچنین ببینید

havades

توصیه های بیخود پیرزنان بابلی جان جوان ۲۵ ساله که کرم کدو داشت را گرفت

جوان ۲۵ ساله‌ای از اهالی بابل که از مدت‌ها پیش دچار کرم کدو بود برای …

۶ دیدگاه

  1. پل خیلی زشت میکنه
    زیرگذر بهتره!

    • میلاد اکبری

      بله.با شما موافق هستم
      اما به دلیل بالا بودن سطح آب در این منطقه،امکان احداث زیرگذر نمی باشد

      • حق با شماست
        یک سوال هم برای من بوجود امد و اون هم جای پارکه
        الان دور تا دور جانبازان ماشین پارک میشه که البته مناسب نیست
        با اجرای این طرح باید یک فکری هم برای این مسئله کرد

        امیدوارم برای تقاطع شهیدمهدوی سطح آب پایین تر باشه!!

  2. کیاءالدین اولادی قادیکلائی

    احداث تقاطع های غیرهمسطح و پل های هوایی سواره رو در شهری چون قائم شهر که در میان گره های کور ترافیکی بدلیل بافت قدیمی شهر سردرگم مانده یک ضرورت است ؛ اما آنچه که ضروری تر است به انجام رساندن طرح ها و برنامه ها با اتکای بر مدیریت دانش محور و پرهیز از مدیریت مبتنی بر الگوبرداری های غیراصولی و تصمیمات شتابزده است . بیراه نیست اگر بگوییم الگوبرداری های ناصحیح از بارزترین آسیب ها و آفت های حال حاضر مدیریت شهری در استان خصوصاً قائم شهر است . معضلی که متضرر اصلی و نهایی آن ، شهروندانی هستند که شهرداری بیش از هر سازمان و نهاد دیگری باید به آنها پاسخگو باشد .
    امیدواریم که با کنترل دسترسی ، اصلاح نقاط گلوگاهی (گاهی تقاطع های همسطح به صورت گلوگاه ترافیکی درمی آیند که معمولاً در مناطق مرکزی شهرها چنین وضعیتی پیش می آید و احداث زیرگذر، روگذر و یا تبادل مورد توجه قرار می گیرد) ، اصلاح نقاط خطرناک ، استفاده از وضعیت زمین و برتری دادن به وسایل نقلیه عمومی ، پیادگان و دوچرخه سواران که می توان گفت کریدور مسابقات دوچرخه سواری کشوری و حتی جهانی نیز می باشد ، مدّ نظر مدیران محترم شهری قرار گرفته باشد .
    در نهایت ای کاش می شد با بازنگری این طرح بزرگ و با استفاده از مهندسین خبره ، گره کور این میدان را نیز به زیبایی میدان امام خمینی (ره) ساخت و به شکوفایی و زیبایی شهر بیش از بیش افزوده می گردید . حال این که گفته می شود سطح آب بالاست و غیره ، را می توان به سادگی بواسطه کانال های عظیم آبی که از قبل در مسیر شرق به غرب از پل سیاهرود تا پل تلار ساخته شده و هزینه کلانی را نیز بر دوش مردم ضعیف و کارگر این شهرستانِ از منظر صنعت به خواب رفته را برطرف نمود !!!!!

  3. شهروند قائمشهری

    به نظر من این فقط باعث حل نیمه کاره تردد ماشین های عبوری هست و فایده ای برای شهر نداره شهرداری با طراحی هندسی و نصب چند تا چراغ قرمز میتوانه مشکل تداخل تردد رو برطرف کنه و نیاز به هزینه های میلیاردی نیست متاسفانه شهرداری های استان به رقابت و جشم همچشمی افتادند برای احداث پل های غیر ضروری و هزینه بر شهرداری بهتره به فکر بازگشایی رینگ داخلی و احداث پارک های محله ای و خیابان های جدید باشه

  4. به نظر من طرح خوبی است.
    برخی اوقات، خصوصا در تعطیلات میدان جانبازان کاملا قفل میشه.
    با این کار ترافیک ورودی شهر کاهش پیدا میکنه. ولی نباید این پروژه با کمک به حل مشکل ترافیک خیابان های داخل شهر اشتباه گرفته بشه.
    اگر میخواهیم ترافیک خیابان ساری و خیابان تهران رو روان کنیم، بهترین راه پیگیری آزادراه جنوبی شهر هستش که اتوبان ساری قائمشهر رو به جاده قائم شهر به شیرگاه متصل میکه.
    با این کار حداقل ۳۰ درصد از بار ترافیکی شهر کم میشه.
    خصوصا اینکه ماشین هایی که مقصدشان روستاهای پایین راه آهن یا محلات حاشیه راه آهن هستش، میتونند از خروجی های همون آزادراه به جای تردد در خیابان ساری استفاده کنند.
    علی ایحال، کارهای این شهردار جوان و خوش فکرمون نظر حقیر رو جلب کرده.
    انشاالله که به همین روحیه و انگیزه و با توان بالا به کارشون اداکه بدهند و شورای شهر هم هرگونه حمایت لازم رو از ایشون بکنند.

    ماشاالله…

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *