آموزش وردپرس
216

حادثه دلخراش اتوبوس با ۱۲ کشته در جاده فیروزکوه به قائمشهر+تصاویر

قائم خبر:در پی حادثه صبح امروز محور سوادکوه و واژگون شدن اتوبوس تهران به ساری، ۱۲ نفر کشته و ۱۸ نفر نیز زخمی شدند.

مدیر روابط عمومی اداره‎کل فرودگاه‌های مازندران به خبرنگار فارس گفت: مسافران حادثه‌دیده محور سوادکوه مسافران پرواز مشهد به ساری بودند که هواپیما به‎دلیل بدی آب و هوا نتوانست در ساری توقف کند و با تشخیص خلبان در فرودگاه ثانویه که فرودگاه مهرآباد بود نشست و مسافران به سلامت پیاده شدند.

رضا احمدی افزود: این به معنای این است که مسافران پرواز سالم بودند و با توجه به اینکه سلامت مسافران پس از پیاده شدن بر عهده شرکت هواپیمایی است، مابقی مسئولیت نیز بر عهده شرکت هواپیمایی ماهان بوده است؛ ظاهراً شرکت هواپیمایی اتوبوسی برای این گروه مسافران تهیه و آنها را راهی استان مازندران می‌‌کند که از تعداد مسافران پرواز اطلاع دقیقی در دست نیست.

رئیس پلیس راه مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، گفت: این حادثه صبح امروز در منطقه اوریم‌رودبار محور سوادکوه به وقوع پیوست که بر اثر آن ۱۱ نفر در محل حادثه فوت شدند، ۴ نفر مشکل جزئی داشته و ۱۶ نفر نیز به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان منتقل شدند که حال آنها وخیم بود که یک نفر دیگر هم در بیمارستان فوت شد.

جعفر محمدنژاد دلیل این حادثه را رعایت نکردن سرعت مطمئنه عنوان کرد و افزود: سرعت زیاد این اتوبوس در سر پیچ، دلیل انحراف آن بوده است؛ توصیه ما به تمام رانندگان وسایل نقلیه این است که با رعایت سرعت مطمئنه و پرهیز از عجله و شتاب رانندگی کنند و با همکاری پلیس راه، سلامتی خود و خانواده‌شان را تضمین کنند.

مهین تفضلی سخنگوی اورژانس ۱۱۵ مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، با اشاره به به‌کارگیری ۸ دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و بالگرد اورژانس ۱۱۵ برای امدادرسانی به حادثه‌دیدگان، اظهار کرد: تمامی مصدومان به بیمارستان شهدای زیراب منتقل شدند؛ ۴ مصدومی که وضعیت آنها وخیم بود، با کمک بالگرد اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان امام خمینی(ره) ساری منتقل شدند؛ همچنین تمام بیمارستان‌های زیراب، ساری، قائم‎شهر و آمل در حالت آماده‌باش به‌سر می‎برند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر سوادکوه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، با بیان اینکه حوالی ساعت هشت صبح امروز اپراتور اورژانس مازندران حادثه تصادف یک دستگاه اتوبوس را اعلام کرد، یادآور شد: با اعلام واژگونی این اتوبوس، تیم‌های امدادی و عملیاتی شامل پنج دستگاه خودروی آمبولانس و دو خودروی نجات از پایگاه‌های گدوک، ارفع‌ده، دوگل، جوارم و شیرگاه به محل حادثه، درمجموع به تعداد ۱۰ تیم به محل حادثه اعزام شدند.

جهانگیر آذری افزود: همچنین بر اثر شدت حادثه و تعداد زیاد حادثه‌دیدگان بر اساس درخواست از تیم‌های عملیاتی، تیم‌های شهرهای قائم‌شهر، جویبار، ساری، فیروزکوه و یک تیم ستادی نیز به تعداد ۱۰ تیم عملیاتی به محل حادثه اعزام شدند که در مجموع، ۲۰ تیم عملیاتی مشارکت داشتند.

وی اضافه کرد: در نخستین فرصت نسبت به رهاسازی اتوبوس از طریق دستگاه‌های نجات هیدرولیک اقدام شد و مصدومان در ابتدا به بیمارستان شهدای زیراب انتقال داده شدند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر سوادکوه، بیان کرد: به‌دلیل اینکه احتمال دارد در بین راه نیز مسافر سوار اتوبوس شده باشد، تعداد مسافران مشخص نیست ولی حضور ۳۰ کشته و مصدوم در این حادثه تأییدشده است.

این مسئول با بیان اینکه عملیات امداد و نجات یک‌ساعت پس از اعلام حادثه تا حوالی ساعت ۱۰ صبح امروز به پایان رسید، گفت: معاون عمرانی استاندار مازندران که به مقصد تهران عازم بود نیز شاهد این امدادرسانی بود.فارس

امداد رسانی به مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس در محورسوادکوه

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گفت :صبح امروز درپی واژگونی یک دستگاه اتوبوس در محور سوادکوه،تیم های امدادونجات جمعیت هلال احمراستان به محل حادثه اعزام شدند.به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر مازندران«مهدی ولی پور»افزود: به دنبال دریافت خبر حادثه واژگونی یک دستگاه اتوبوس در جاده سوادکوه، تیم های امداد و نجات جاده ای جمعیت هلال احمرمتشکل از ۹ تیم مجهز امدادی ، ۵ دستگاه آمبولانس ،۲دستگاه خودروی نجات و ۲دستگاه خودروی پشتیبانی از شهرهای سوادکوه،بابل،ساری،جویبار و همچنین از ستاد جمعیت استان با تجهیزات کامل به محل حادثه اعزام شدند.وی تصریح کرد:دراین عملیات نجاتگران جمعیت هلال احمراستان ضمن ارائه خدمات مورد نیاز امدادی به ۱۹ نفرمصدوم نسبت به انتقال ۸ نفراز مصدومان این حادثه به مراکز درمانی اقدام نمودند.ولی پور افزود:براساس گزارش های اولیه راننده یک دستگاه اتوبوس که با ۳۰ سرنشین در مسیر تهران به ساری در حرکت بود به دلیل اختلال در سیستم ترمز، کنترل وسیله نقلیه را از دست داد و اتوبوس پس از برخورد با کوه واژگون شد.وی خاطرنشان کرد:متاسفانه دراین حادثه شماری از سرنشینان اتوبوس جان خود را ازدست دادند.

تصاویر ارسالی روابط عمومی هلال احمر مازندران

0 1 2

تصاویر خبرگزاری فارس عکس : میلاد بیانی‌نیک

img1 img2 img3 img4 img5 img6 img7 img8 img9 img10 img11 img12 img13 img14

 01 1-1 03 04 04-1 5 5-1 06 7 08 09

همچنین ببینید

organs

اقدام بموقع اورژانس ۱۱۵ به دو قلوهای بابلی زندگی دوباره بخشید

قائم خبر : مادر این دو قلوهای پسر که دچار فشار خون بالا و خون …

۴ دیدگاه

  1. همه تقصیر رو به گردن راننده میندازن این داخل ایران مد شده یا اینکه بگن اتوبوس هم نقص فنی داشته خدا میدونه چه بوده که اینطوری شده و امیدوارم به گردن خیلی ها نندازن و واقعیت رو بگن که هیچ موقع نمیگن متاسفم واسه ادم های مملکتم که به جای خدمت به مردم تهمت به مردم میزنن

  2. سلام منم راننده هستم بغول خیلیها بهم لغب قهرمان اتومبیلرانی دنیا که اسمش یادم نیست وروی رانندگی من حساب میکنن دادن و واقعا راننده های جوان بی تجربه پر ادعا تا پایه یک میگیرن دفترچه کار و یاعلی جاده با اتوبوس ۴۵ نفر ادم حالا میرسه مقصدیا نه با خداست و شایدهم شبیه همین واقعه دلخراش من ۳۵ سال جاده های شمال جنوب شرق وغرب رانندگی کردم سرعت رفتم ولی سر حال و مطمیین الحمد اللاه تا حالا هیچ مشکلی نداشتم بالاخره تجربه خوبه ولی نه با جون ۴۵ یا حتی ۱ نفر چرا !!!! ایا اینحا از نطر اعصاب وروان کاملا معاینه میشن ؟کارت سلامت و برگه معاینه مدارک کامل داشتن و سالم بودن وصیله نقلیه شرط نیست شرط رانندگیه هوشمندانه کجامسیر چه سرعت یا چه دنده لازمه علکی نیست . اجر هم گاز میده !!!!!!

  3. آیا کار شرکت هواپیمایی درست بود که اونها رو زمینی بفرسته. ؟

  4. وحید شاگرد اتوبوس

    بستن کمر بند ایمنی ؛ علت افزایش صدمات و تلفات جانی حادثه اتوبوس اسکانیا فیروزکوه

    هواپیماهای ساخت اروپا یا آمریکا ؛ اگر به کوه بخورند منفجر نمی شوند و فقط کمی رنگش خراش بر می دارد ؛ در حالیکه تجربه در ایران (بوئینگ ساخت آمریکا در لشکرک تهران در اول انقلاب ؛ فوکر ساخت اروپا در چند سال قبل ؛ و اخیرا ارباس ساخت اروپا در حادثه کمک خلبان بیمار ؛ نشان داد ؛ هر هواپیمایی به کوه برخورد کند منفجر می شود و لذا در دنیا مدیریت و تمهیدات می کنند تا هواپیما به کوه برخورد نکند ؛ عین همین القا در مورد سقوط هواپیمای ایران ۱۴۰ در تهران صدق می کند ؛ چرا که هر هواپیما با بار بسیار بیش از ظرفیت مجاز (که با توجه به فشار و دمای هوا و ارتفاع فرودگاه مبدا و مقصد متغییر است) ؛ اگر در یکی از مراحل اوج گیری (صعود) یا نشستن ؛ یک نوتور خودش را از دست بدهد (موتور خراب یا خاموش شود و فرصت روشن کردن مجدد نباشد) هواپیما سقوط خهواهد کرد و دخالت رئیس جمهور کشور و دستورات او ؛ تنها برای در امان ماندن مدیران ضعیف سیستم از سوال مردم و رسانه ها و یا دادگاه احتمالی وئ یا رسیدگی سازمان بازرسی ( که در کشور این سازمان ما فاقد کارآیی بوده و بیشتر به نمایشات جناحی و رسانه ای و خود ستایی مشغول است) ؛ می باشد ؛ با این مقدمه می شود گفت :
    اولا هر اتوبوسی در دنیا با سرعت بالای ۱۲۰ کیلومتر در ساعت به کوه برخورد کند متلاشی می شود و شاید هم منفجر ؛ ثانیا ؛ اگر آن نقطه بدلیل شیب و گردنه و پیچ تند ؛ نقطه حادثه ساز بوده ؛ چرا اتوموبیل پلیس راه انجا مستقر نبوده تا رانندگان با دیدن آن بیشتر احتیاط کنند (شاید برای کمین در جایی مخفی شده بوده برای جریمه کردن؛ نه نجات جان مردم) ؛ ثانیا ؛ تمامی صندلی های اتوبوس حادثه دیده ؛ درجای خود مانده اند و گروه نجات برای نجات افراد اقدام به عملیات هیدورلیک کرده (در روز اول این موضوع در اخبار تاکید می شده است که بعبارت دیگر شامل بریدن ستونهای اتاق و رها سازی سقف و… می شود (بر خلاف ادعای دکتر هراتی و سرتیپ مهماندار)؛ رابعا ؛ پلیس راه آنقدر برایش تصادف اسکانیا شیرین بوده و سوژه جالبی بوده که نه در اطلاعیه و نه مشاورش (آقای هراتی) و نه سرتیپ مهماندار به مهمترین موضوع آموزشی که می توانست موجب کاهش تلفات این تصادف گردد ؛ اشاره نکردند و ما باید از منابع دیگر ؛ و یا شبیه سازی و یا تجربیات شخصی بفهمیم که اگر مسافران تصادف مذکور ؛ کمر بند ایمنی را می بستند ؛ ما شاهد کشته و یا مجروحین شدید نبودیم ؛ (در یک واژگونی شدید اتوبوسی در سال قبل ؛ مسافرانی که با کمر بند ایمنی بسته خوابیده بودن یا فاقد جراحت بودند و یا حداقل جراحت را داشتند ولی سایسر مسافران متاسفانه جراحت سنگینی داشتند – البته به جز مورد آتش سوزی ؛ در سایر موارد کمر بند ایمنی بسیار موثر است) ؛ خامسا؛ در ایران ؛ گاردریل؛ بدون استاندارد لازم ؛ و اغلب بدون ضربه گیر نصب می شود هر چند پول کاردریل مناسب پرداخت می شود ؛ ولی با تبانی هایی که دیگر یک رویه جاری و عرف در وزارت راه و سازمان راهداری و ادارات کل استانها در آمده ؛ گاردیل ضعیف تر با پایه نازک تر و گاها با پیچ کمتر و یا نامناسب و اغلب بدون ضربه گیر و… .و با نصب سر هم بندی اجرا می شود و آن مبلغ صرفه جویی شده بین وزارت راه و سازمان راهداری (بعنوان مبالغ حاصل از سایر منابع برای پرداختهای اضافی و حاشیه ای غیر نقدی و نقدی به پرسنل (مثلا بن کت و شلوار هاکوپیانبرای کلیه مدیران و پرسنل ) ؛ و اداره کل و مجری و پیمانکار و … تقسیم می شود سادسا ؛ اتوبوسهای اسکانیا در حدود پنج هزار دستگاه از سی و پنج هزار دستگاه اتوبوس در کشور می باشند که بدلیل کیفیت خوب و راحتی برای راننده و مسافر و هزینه کمتر ؛ و قابلیت اطمینان و ماندگار و مقاومت بالا و مصرف کم و… ؛ بیشترین میزان (نفر – ساعت) یا (نفر- کیلومتر) حمل مسافر کشور را بخود اختصاص داده است و حدود بیش از هشتاد درصد مسافرتهای مسیر های بیش از سیصد کیلومتر با این اتوبوسها صورت می گیرد و بطور متوسط هر اتوبوس اسکانیا ؛ در مسیر های دور ؛ در مقایسه با سایر برندها ؛ دارای مسافر بیشتری می باشد (جذابیت و آسایش و راحتی بیشتری برای مسافر دارد) و از طرفی هزینه عملیاتی و تعمییراتی بسیار کمتری نیاز دارد ؛ لذا این امر به سودآوری هر چه بیشتر این اتوبوس کمک می کند و باعث میشود اتوبوس داران نیز به آن رغبت پیدا کنند چون در همه جا متخصص و مکانیک وارد دارد و قیمت قطعات مناسب و دستمزد تعمییر کار معقول و … و تازه امداد خودرو هم در اغلب مسیر ها دارد ؛ و… مشکل اتوبوس های اسکانیا از آنجا شروع شد که اتوبوس های مان چینی ساخت شرکت …. و اتوبوس های مان ترکیه(علیرغم کیفیت خوب ولی بدلیل پشتیبانی ضعیف و همچنین قطعات گرانقیمت ) ساخت شرکت …. در مقایسه با اتوبوس اسکانیا ؛ با استقبال چندان مسافران ؛ رانندگان ؛ اتوبوسداران ؛ مواجه نشد ؛ لذا با دامن زدن به آتش سوزی و تصادفات اسکانیا توسط پلیس راه ؛ قسمتی از مسافران به سمت اتوبوس های اخیراالذکر هدایت شدند و قیمت این اتوبوسها بسرعت بالا رفت (از ۴۰۰ تومان رسید به ۶۵۰ تومان) ولی چیزی که مشخص است و اگر هر کس هم بخواهد می تواند بررسی کند ؛ این است که هنوز بیشترین مسافر خطوط متوسط و دور با اسکانیا صورت می گیرد و برای تست ؛ سری به ترمینال آزادی (پایانه غرب تهران ) یا ترمینال شهر خودتان بزنید و آمار بگیرید ؛ آنوقت خواهید دید که اتوبوسهای اسکانیا با حداقل توقف؛ مهیای انجام سرویس بعد می شوند (چون به گریسکاری… و… بدلیل تکنولوژی برتر ؛ نیاز ندارند) اغلب اتوبوس های مسیرهای دور اسکانیا و بعد از آن ولو بی ۹ است و سایر مدلهای بنز و … اغلب برای خطوط تا سیصد کیلومتر مشغول هستند ؛ امروزه در کشور یک اتوبوس اسکانیا بدن آنکه مسافر و یا راننده را زیاد خسته کند ؛ براحتی ۲۳ ساعت راه می رود و با یک ساعت توقف در ترمینال مقصد ؛ دوباره با اطمینان ؛ بر می گردد ؛ چیزی که بجز ولو بی ۹ ؛ سایر مدلهای اتوبوس موجود در کشور توانایی این قابلیت و ماندگاری و اطمینان را ندارند ؛ و به این خاطر است که اتوبوس اسکانیا ساخت سال ۱۳۸۹ ؛ معادل اتوبوس ولو بی ۹ ساخت سال ۱۳۹۲ ؛ و اتوبوس ینی مان (مان ترکیه مونتاژ شرکت یاوران خودرو (همسفر) ) ساخت سال ۱۳۹۳ و یک و نیم برابر اتوبوس های بنز ؛ رنو ؛ هیوندایی ؛ مان چینی (رویال سفر) و… ساخت سال ۱۳۹۴ قیمت دارد

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *