آموزش وردپرس
zir-gozar-tork-1

زیرگذرهای غیراستاندارد دومین مشکل قائمشهر پس از ریل راه آهن

قائم خبر:احسان اسماعیلی نجار روز یکشنبه در جلسه شورای اسلامی شهر قائمشهر گفت : ساخت زیر گذرهایی با دهنه سه متر و ارتفاع چهار و نیم متری نتوانسته است مشکل ترافیک این شهر برای گذر از راه آهن را حل کند.

وی افزود : علاوه بر این که شعاع کم این زیرگذرها دور گرفتن خودروها را برای وارد یا خارج شدن از آنها مشکل کرده ، یک طرفه بودن بیشتر آنها هم سبب شده تا صفی طولانی از خودروها برای نوبت گیری تردد تشکیل شود.

۱۱ کیلومتر از خط راه آهن سراسری تهران – گرگان از درون بافت شهری قائمشهر عبور کرده و این شهر را به دو پاره شمالی جنوبی تقسیم می کند.

شهروندان ساکن در بخش جنوبی شهر قائمشهر و روستاهای واقع شده در بالادست برای رسیدن به بافت مرکزی شهر باید از زیرگذرهای تعبیه شده استفاده کرده و یا به صور مستقیم از روی ریل راه آهن رد شوند.

هم اکنون محلاتی مانند ترک محله ، جمنان ، پل سه تیر ، مجاور محله، قائم محله و چشمه سر و همچنین روستاهایی مانند قادیکلای بزرگ ، آهنگرکلا ،چپی ، کوتناء ، سیف کتی ، کرچنگ ، سید ابوصالح با جمعیتی انبوه در قسمت جنوبی ریل راه آهن واقع هستند.

تا پیش از ایجاد زیرگذرها تنها معبر وصل کننده دو قسمت شهر قائمشهر پل قدیمی کنار بیمارستان رازی این شهر بود که به علت گسترش شهر و بزرگتر شدن روستاها دیگر نه تنها گنجایش حجم ترددها را ندارد بلکه استفاده از آن برای بسیاری از مردم سخت و هزینه بر است.

عبور از روی ریل راه آهن نیز هر ساله سبب ساز تصادفات متعدد برای وسایل نقلیه و حتی عابران پیاده می شود.

رییس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر قائمشهر گفت : هم اکنون از پنج زیرگذری که در مسیر ریل راه آهن ساخته شده سه زیرگذر به خاطر عرض کم و یک طرفه بودن غیر استاندارد است و مردم تمایلی برای عبور از آنها ندارند و ترجیح می دهند با قبول خطر از روی ریل راه آهن عبور کنند.

وی افزود : دو زیر گذر دیگر به خاطر دو طرفه بودن در حد استاندارد هستند که باید برای ایجاد زیرگذرهای استاندارد بیشتر اقدام کرد.

این عضو شورای اسلامی شهر قائمشهر ساخت زیر گذرها را برای ایجاد امنیت شهروندان و کاهش ترافیک از جمله برنامه های پیشنهادی شرکت راه آهن شمال دانست و گفت : اداره کل راه آهن شمال وعده داده است باکس های زیر گذر جدیدی به شهرداری اختصاص داده و بر نصب و اجرای آنها هم نظارت کند.

وی افزود : رایزنی هایی با شرکت راه آهن شمال به منظور در اختیار گذاشتن باکس هایی با دهانه بزرگتر برای رفع نقیصه و اجرای استاندارد زیر گذرها صورت گرفته و قرار است باکس های با دهانه چهار و نیم و بیشتر از پنج متر در اختیار شهرداری قائمشهر قرار می گیرد .

اسماعیلی نجار ابراز امیدواری کرد که با عملی شدن این وعده راه آهن شمال ، احداث زیر گذرهای بعدی قائمشهر به صورت استاندارد و مناسب انجام شود.

یکی از اقداماتی که قرار بود برای حل معضل عبور ریل راه آهن از داخل شهر قائمشهر صورت گیرد انتقال آن به خارج از بافت شهری بود که در دولت نهم و در سفر استانی وعده آن داده شده بود.

رییس دولت نهم در سفر استانی به مازندران در آذر ماه سال ۱۳۸۵ مطالعه انتقال خط راه آهن از درون بافت شهری قائمشهر را به عنوان یکی از مصوبات سفر مطرح کرد، مصوبه ای که تاکنون هیچ ما به ازایی برای قائمشهری ها نداشته است.

ایجاد زیرگذر تنها راهکار عملی برای پیوند دادن دو پاره از شهر قائمشهر و رفع مشکلات ناشی از آن بوده است که تاکنون پنج زیر گذر در کوچه طالقانی ، ترک محله ، حسن آباد ، افراقلم و کوچه فروردین ساخته شده است

همچنین ببینید

roohani

شیخ محبوب مقتدرانه ماندگار شد

به گزارش قائم خبر؛ در روز ۲۹ اردیبهشت ماه مردم با حضور گسترده خود پای …

یک دیدگاه

  1. دوقلوها چمازکتی

    مدیران ما ۴ تا زیر گذر رفتن بزنن غیر استاندارد و افتضاح باید راننده بود تا ازش رد شد…. اخه چقدر شعار ….

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *