آموزش وردپرس
jadeh

عملیات اجرایی آزادراه قائمشهر-ساری به زودی آغاز می‌شود

قائم خبر:به گزارش دنیای خودرو به نقل از شرکت ساخت، علی نورزاد با بیان این‌که علت اصلی اجرای این پروژه کاهش بار ترافیکی در مسیرهای منتهی به شمال کشور است، اظهار کرد: به همین دلیل برای اولین بار امکان سنجی حمل مصالح مورد نیاز برای احداث این مسیر به میزان ۵ میلیون مترمکعب از طریق شبکه ریلی در دست بررسی است تا روند احداث این آزادراه باعث اختلال و ترافیک در مسیر موجود نشود.

وی تصریح کرد:رویکرد وزارت راه و شهرسازی در حال حاضر صرفا محدود به احداث پروژه ها نیست و تمامی مسائل جانبی چگونگی احداث نیز مدنظر قرار می گیرد تا روند اجرای پروژه سبب ایجاد مسائل و مشکلات منطقه ای نشود و آسایش مردم تحت تاثیر قرار نگیرد.

وی استفاده از شبکه ریلی در حمل مصالح مورد نیاز برای اجرای پروژه را علاوه بر کاهش ترافیک، در حفظ محیط زیست نیز بسیار موثر دانست و افزود: احداث پروژه های زیرساختی حمل و نقل به حجم عظیمی از مصالح نیازمند است که حمل آنها از نقاط مختلف کشور به محل پروژه خود فرآیندی جداگانه را می طلبد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: با توجه به واقع شدن این آزادراه در حاشیه یکی از مسیرهای پرتردد کشور و با توجه به بافت طبیعی مناطق همجوار، استفاده از شبکه ریلی برای حمل مصالح مورد نیاز نه تنها در اضافه نشدن به حجم ترافیکی مسیر موجود کمک می کند، بلکه در کاهش آلاینده ها و حفظ محیط زیست نیز اثرگذار است.

وی بهره برداری از آزادراه قائم شهر-ساری را سبب کاهش بار ترافیکی شهرهای قائم شهر و ساری، کاهش تصادفات و تلفات جاده ای، تسهیل در ترافیک شرق به غرب استان مازندران و بالعکس دانست و اضافه کرد: ارزش اقتصادی بهره برداری از این پروژه در طول دوره بهره برداری بر اساس برآوردها بیش از ۲ هزار میلیارد تومان است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه ۳ تبادل بزرگ، ۱۴ پل رودخانه ای بزرگ، ۱۶ گذر غیرهم سطح، ۲۰۷ پل آبرو و ۳ کیلومتر تونل رفت و برگشت را از جمله احجام و ابنیه فنی این پروژه اعلام کرد.

همچنین ببینید

paytakht

پایتخت ۵/ورود سعید آقاخانی به کل‌کل‌ نقی و ارسطو

محسن تنابنده برای تولید «پایتخت۵» از حضور نویسندگان جدیدی بهره می‌برد و شاید همین موضوع …

یک دیدگاه

  1. اول اون پروزه هایی که دارن رو افتتحاح کنن بعد به فکر پروزه جدید باشن همه می دونیم که عمر ما کفاف نمی کنه این پروزه رو ببینیم اول می گن این پروزه صرفه اقتصادی و زیست محیطی میلیاردی داره و بعد هم ۵۰ سال بعد می شنویم ملیاردها خرج شد هنوز بودجه کم داره و صرفه اقتصادی نداره ببین کی گفتم الان فروردین ۱۳۹۴ افتتاح ۱۴۵۰

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *