آموزش وردپرس
aber_piade (3)

قائمشهر،شهری که خط عابر پیاده ندارد!

قائم خبر – میلاد اکبری: خط کشی از مهمترین علائم افقی راهنمایی رانندگی است که برای افزایش ایمنی معابر ترسیم میگردد.دولت با پرداخت هزینه های هنگفت برای تولید و پخش برنامه های آموزشی از تلویزیون و مدارس، قصد آموزش قوانین راهنمایی و رانندگی به مردم و کودکان را دارد.اما متاسفانه در بعضی از چهارراه های اصلی شهرستان قائمشهر هیچ خط عابری وجود ندارد و یا خط کشی های موجود مربوط به سال های گذشته می باشد که اثر کمرنگی از آنها باقی مانده است.

به کودکان و نوجوانانی که درحال رفتن به مدرسه بدون والدین هستند چه نقطه‌ای را برای عبور پیشنهاد می‌کنید؟ آیا می‌دانید هزاران کشته از ۲۳ هزار کشته سالانه خیابان‌ها و جاده‌های کشور، عابران هستند؟

خط عابر پیاده حق مسلم تردد عابران است.وقتی شهرداری قائمشهر از اجرای ابتدایی ترین مسائل شهری و ترافیکی دریغ می کند،چه انتظاری برای عمران و آبادانی و زیباسازی شهر باقی می ماند؟امیدواریم مسئولین شهری و شهرداری قائمشهر قبل از وقوع هرگونه حادثه تلخ،این مشکل را برطرف نمایند.

aber_piade (1) aber_piade (2) aber_piade (3) aber_piade (4) aber_piade (5) aber_piade (6) aber_piade (7)

همچنین ببینید

roohani

شیخ محبوب مقتدرانه ماندگار شد

به گزارش قائم خبر؛ در روز ۲۹ اردیبهشت ماه مردم با حضور گسترده خود پای …

۵ دیدگاه

  1. شورای ترافیک شهرداری قایمشهر عملکرد خیلی ضعیفی داره دلایل زیر:
    ترسیم وپررنگ نمودن خطوط سفید یا عابر پیاده علاوه بر ایمنی و احترام به حقوق شهروندی باعث زیبایی خیابان ها و تقاطع های شهر میشه
    تقاطع های شهر ما به اصطلاح خیلی بی در وپیکرن بدلیل نداشتن : ۱-خط عابرپیاده ۲-تابلو یا چشمک زن جهت مشخص شدن حق تقدم ۳- حصار پیاده رو هایی که درحریم تقاطع هستند ۴- علاءم ترافیکی از قبیل :بشکه های ترافیکی یا شبرنگ و ۰۰۰۰
    استفاده از علایم راهنمایی و رانندگی در هسته مرکزی شهر بجای اینکه باعث روانی ترافیک و سهولت در عبور و مرور شود برعکس باعث ایجاد گره های کور ترافیکی مخصوصا در ساعات عصرگاهی شده و همچنین با این نحوه علایم گذاری یکطرفه و ورود ممنوع بیش از پیش حقوق عابرین
    پیاده نادیده گرفته شد
    یکی از دلایل اصلی سنگینی بار ترافیکی مسیرهای منتهی به میدان آیت الله طالقانی و همچنین حوالی بیمارستان رازی ایجاد تقاطع های با فاصله بسیار نزدیک بهم (حداکثر ۱۰۰ متر) هست که سبب ایجاد گره های کور میشود که با توجه به همین موضوع میشود از تعداد تقاطع های
    نزدیک به میدان اصلی شهر کاست که از مزایا اینکار میتوان به روانی ترافیک کاهش تصادفات خسارتی ناچیز که به سنگین تر شدن ترافیک کمک میکنه و همچنین کاهش عامل های پلیس راهور وهمچنین انضباط در تردد شهروندان میشه
    برای مثال میشه براحتی تقاطع خیابان ابن سینا و البرز دوم با خ آیت الله صالحی را حذف که منجرسر در گمی برای عابرین پیاده و بی نطمی ترافیکی میشه (تقاطعی با فاصله کمتر از ۵۰ متر به میدان اصلی شهر )

  2. قائم شهر شهری که مدیریت ندارد..

  3. خوب این هم در نوع خودش یک جور منحصر به فرد بودنه دیگه… هاهاها!!

  4. قائمشهر خیلی وقت تاحالاست که خط عابر پیاده نداره.مسئولین یعنی متوجه این مشکل بزرگ نشدن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  5. مسئولین بیان خط کشی کنن همه جارو. کدوم راننده مقررات راهنمایی انندگی رو رعایت میکنه؟

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *