آموزش وردپرس
harim-rah-ahan

مسیر راه آهن قائمشهر باید ایمن سازی شود

ˈ مهدی ابراهیمی ˈ در گفت وگو با خبرنگاران افزود : ۱۱ کیلومتر از خط راه آهن سراسری از درون بافت شهری قائمشهر می گذرد که این مساله باعث بروز مشکلات ترافیکی و حتی صدمات جانی و مالی به شهروندان شده است.

وی به وقوع تصادفات و حوادث دلخراش برخورد قطار با عابران و خودروها در گذرگاه خط آهن از درون شهر قائمشهر اشاره کرد و ادامه داد : انتقال این خط آهن به بیرون شهر مصوب شد و و اعضای دوره سوم شورای شهر قائمشهر هم برای مطالعه این طرح اعتبار اختصاص داده بودند.

رییس شورای اسلامی شهر قائمشهر با تاکید بر این که انتقال خط راه آهن میسر نیست، گفت : هزینه بالای انتقال خط راه آهن از جمله چالش پیش رو برای اجرای طرح بود .

وی با اشاره به قرار داشتن بیش از ۲۰۰ شهر کشور در مسیر خط راه آهن ، افزود : شرکت راه آهن کشور نیز برای انتقال خط راه آهن سراسری از درون شهر قائمشهر موافقت نکرد.

ابراهیمی گفت : اجرا نشدن طرح انتقال راه آهن نباید منجر به آن شود که از ایمن سازی مسیر برای حفظ جان شهروندان غافل شویم.

وی افزود : به همین منظور احداث کانال روباز ˈ یو U ˈ شکل با طول و عرض هفت متر در این مسیر می تواند در ایجاد نقاط ایمن راه آهن تاثیرگذار باشد.

رییس شورای اسلامی شهر قائمشهر به برآورد هزینه ۸۰۰میلیاردریالی برای اجرای این طرح اشاره کرد و گفت : در صورت عملیاتی شدن این طرح ، شورای اسلامی شهر ۳۰۰میلیارد ریال برای اجرای آن اختصاص می دهد.

وی به اجرای طرح چهار بانده شدن جاده تهران به سوادکوه اشاره کرد و افزود : با اتمام این طرح به دنبال آن بار ترافیکی قائمشهر افزایش می یابد.

ابراهیمی گفت : ایجاد اتوبان در جوار کانال یو شکل راه آهن اگر چه گامی موثر برای کاستن ازترافیک شهر است ولی اجرای آن خارج از توان مالی شهری است و نیاز به تخصیص اعتبار ملی دارد.

در حالی که قطار بعنوان یکی از امن ترین وسایل نقلیه به شمار می رود گذر راه آهن از درون بافت های شهری باعث کشته و مجروح شدن شهروندان می شود.

عبور خط راه آهن سراسری تهران – مشهد از درون بافت شهری مازندران هرساله موجب بروز حوادث دلخراش می شود.

سال گذشته چهار مازندرانی براثر برخورد قطار با آنها جان خود را از دست دادند.

همچنین ببینید

nassaji-mes (7)

حضور۵۰۰۰نفری هوادارن نساجی به نشانه اعتراض به رای کمیته انضباطی در وطنی

 قائم خبر: تمرین بعد از ظهر امروز نساجی مازندران در استادیوم شهید وطنی قائمشهر حال …

۴ دیدگاه

  1. آقای ابراهیمی راه آهن باید از درون شهر برداشته شود.ای شهرسازان قایم شهر ای برنامه ریزان شهری کجاید چرا یک فردی که درمورد شهرسازی اطلاعاتی ندارد باید درمورد شهر تصمیم گیری کند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • مگر راه آهن از شهر خارج شود چه اتفاق مهمی میافتد؟در خیلی از شهر ها راه آهن از داخل شهر میگذرد تنها راه حل برای جنوب قائم شهر احداث کمربندی جنوبی است که براساس طرح جامع و تفصیلی پیش بینی و پیشنهاد شده است تا این منطقه از بن بست خارج شود.

  2. به نظر من راه آهن میتونه از جاذبه های توریستی شهرمون باشه باید علاوه بر ایمن کردن مسیر راه آهن با نگاه توریستی داشته باشیم

  3. محمد ق-قائمشهری

    آقای ابراهیمی از زمانی که ما یادمون میاد قرار بود برای خط ریلی قائمشهر اقدام کنند که ظاهرآ قدرت و نفوذش رو ندارند که فکر کنم همش شعار بوده
    اشکال نداره مردم عزیز قائمشهر به این مسائل عادت دارند
    شما به شهرسازی برس نیازی نیست به راه آهن فکر کنید
    فضای شهر قائمشهر خیلی افتضاحهههههههههههههههههه
    خدا به دادمون برسه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *